Bij het ontwikkelen van de lesmaterialen die bij de schooltuin horen, is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van coöperatieve werkvormen. Het luisteren naar een docent, bekijken van beelden of online instructies horen erbij, maar juist de praktijk maakt deze lessen interessant! Juist door het SAMENWERKEN, OVERLEGGEN, TAKEN VERDELEN en ZORGEN VOOR de eigen moestuin, maken dat de kinderen hun inspiratie en creativiteit kunnen tonen.

Waaraan kun je zoal denken?

  • Bodemonderzoek (soorten grond, bodemleven, jaargetijden, voeding en verzorging)
  • Gewassoorten (welke ‘families zijn er’ en leer hun krachten kennen)
  • Spelvormen in de klas of buiten (‘voelen’ met een blinddoek, groenten-en fruit BINGO, kwartetten of memory)
  • Leren zaaien (breed zaaien, in rijtjes zaaien, onderlinge zaai-afstanden, licht-en donkerkiemers etc…)
coöperatieve werkvormen tijdens de moestuinles
[instagram-feed]